FAQ 2019-11-27T14:01:02+00:00

Wat is inbegrepen in mijn leasingcontract? 2020-05-13T15:50:19+00:00
  • Onderhoud, herstellingen en bandenwissels
  • Inschrijvingstaks en rijbelasting
  • Verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA), verzekering Risicobehoud, rechtsbijstand en bestuurdersverzekering.
  • Het aantal kilometers zoals bepaald in uw leasingcontract
  • 24/7 bijstand en pechverhelping, inclusief vervangwagen bij immobilisatie
  • Vervangwagen bij kortdurende reparaties en herstellingen
Wie mag met de wagen rijden? 2020-05-13T15:44:25+00:00

Bij een operationele leasingformule, wordt dit bepaald door uw werkgever. Meer informatie vindt u in de car policy van uw werkgever. Is er geen car policy? Contacteer uw fleet manager.

Wanneer moet ik mijn banden laten wisselen? 2020-05-13T15:44:13+00:00

Wij informeren u wanneer u een afspraak kan maken voor de wissel van zomer- naar winterbanden of vice versa. U ontvangt van ons bericht via e-mail. Daarnaast is het wettelijk om uw banden te vervangen bij een restprofiel van 1,6 mm.

Hoe kan ik mijn contract beëindigen? 2020-05-13T15:50:38+00:00

Opzeggen binnen de door u gekozen looptijd kan alleen onder bepaalde omstandigheden. U vindt deze terug in de Algemene Voorwaarden van uw leasingcontract.

Wat is allemaal verzekerd? 2020-05-13T15:44:55+00:00
  • Verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid
  • Verzekering Risicobehoud (eigen schade)
  • Rechtsbijstand
  • Bestuurdersverzekering (lijfelijke schade)
Hoe betaal ik de maandelijkse kosten? 2020-05-13T15:50:49+00:00

Het leasingbedrag gaat elke maand via een domiciliëring van uw rekening. Er zijn geen andere betaalmogelijkheden.

Wat is niet inbegrepen in mijn leasingcontract? 2020-05-13T15:50:56+00:00

Alleen verkeersboetes en brandstof zijn niet inbegrepen in de maandelijkse kostprijs van uw leasingwagen. Wel is het ook mogelijk om een tankkaart te bestellen bij uw leasingcontract.

Heb ik ook bedenktijd? 2020-05-13T15:46:18+00:00

Zoals voor de meeste producten en diensten, is er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Deze start op de ontvangstdatum van het door u ondertekende leasingcontract.

Wat als ik mijn contract wil wijzigen? 2020-05-13T15:46:25+00:00

Tijdens de looptijd van uw contract kunt u probleemloos switchen naar een ander leasingformule. Hou er wel rekening mee dat dan ook de prijs per maand wijzigt.

Wat als ik mijn contract wil stopzetten? 2020-05-13T15:46:35+00:00

Indien u tijdens de looptijd uw leasingcontract wil stopzetten, rekenen wij hiervoor een annulatiekost aan. Dit bedrag bestaat uit het verschil tussen de markt- en de boekwaarde op dat moment, plus een verbrekingsvergoeding.

Krijg ik een vervangwagen na pech? 2020-05-13T15:46:43+00:00

Indien uw wagen niet onmiddellijk hersteld kan worden, heeft u recht op een vervangwagen voor een periode van 7 werkdagen.

Heb ik recht op een vervangwagen bij een onderhoud? 2020-05-14T13:41:20+00:00

Bij een groot onderhoud is een vervangwagen voorzien, bij een klein onderhoud niet.

Waar mag ik een jaarlijks onderhoud laten uitvoeren? 2020-05-13T15:47:38+00:00

Voor een onderhoudsafspraak neemt u contact op met uw concessiehouder. Neem zeker uw onderhoudsboekje en uw Mobilease-identificatiedocumenten mee.

Wat bij het jaarlijks onderhoud? 2020-05-13T15:48:22+00:00

Waar mag ik mijn onderhoud laten uitvoeren?

Voor onderhoud neemt u contact op met uw concessiehouder. Neem zeker uw onderhoudsboekje en Mobilease-documenten mee. Zo kan de concessiehouder met ons contact opnemen.

Heb ik recht op een vervangwagen?

Bij een klein onderhoud is er geen vervangwagen voorzien.

Waar kan ik mijn banden laten wisselen? 2019-11-28T12:07:14+00:00

Klik hier voor een overzicht van onze bandenleveranciers. U maakt vervolgens een afspraak bij de bandencentrale van uw voorkeur. Neem zeker uw inschrijvingsdocumenten, onderhoudsboekje en Mobilease-identificatiedocumenten mee.

Ik heb autopech. Wat nu? 2020-05-13T15:49:56+00:00

Neem meteen contact op met Mobilease Bijstand via 02/286.35.58. Onze 24/7 depannagedienst helpt u zo snel mogelijk uit de nood.

Wat moet ik doen na een ongeval? 2020-05-13T15:50:04+00:00

Stuur uw ingevulde ongevalsaangifte binnen de 24 uur naar info@mobilease.be. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op voor de verdere afhandeling. Bent u immobiel? Vul ons online aangifteformulier in of neem contact op met Mobilease Bijstand via 02/286.35.58.